fredag, september 02, 2005

Härlig morgon för Johan Jakobson

Det kan inte ha varit lätt att vara folkpartistisk partisekreterare när man öppnade tidningen i morse. Förts förklarar Peter Wolodarski på ledarplats på ett alldeles utmärkt pedagogiskt sätt hur folkpartiet i praktiken sålt ut ersättningen i sjukförsäkringen. Sedan går EU-parlamentarikern Maria Carlshamre till offentlig attack med en rejäl bredsida på DN-debatt om hur hon hanterats av partiledningen.

Vi får hoppas att han åtminstone fick i sig en kopp gott kaffe, Jakobson. Själv föredrar jag mitt starkt, svart och nymalet.

3 kommentarer:

fredrik sa...

Har ni gjort er av med kaffeautomaten på kansliet eller dagdrömmer du bara? Själv drack jag mitt morgonkaffe på Cinnemon i Hornstull. Ett av arbetslöshetens få glädjeämnen, man kan dricka kaffe i lugn och ro på lokal när vanliga döda redan har stressat till jobbet.

Johan Sjölander sa...

Jag skrev att jag föredrar det svart, starkt och nymalet. Inte att det alltid blir så. I praktiken blir det ju oftast blaskigt och automatljummet. Men svart blir det nästan alltid. Dessutom i stora mängder.

fredrik sa...

Du dagdrömmer alltså? Jag bara frågade.