lördag, maj 27, 2006

Nu lämnar jag Sverige för USA

Serieskaparen Allan Moore flyttade till staterna när han tröttnade på Thatcher och hennes konservativa England. Alla vi som läst och/eller sett utvandrarna vet vilket armod som drev den tidens svenskar att lämna fattigdomen för hoppet om lyckan västerut.

När jag sitter här på ett internetcafe på Arlanda och väntar på min två timmar försenade flight till Newark är det inte lika dramatiskt. För faktum är att jag återvänder redan på fredag. Och det blir svårt att dra några långtgående politiska slutsatser av min resa. Jag ska på semester helt enkelt.

Så er trogne förortsbloggare lämnar för en stund "Stockholms manhattan" (Hässelby strand) för the real thing. Vi hörs. Hälsningar från Arlanda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk, jag som var övertygad om att Stockholms Manhattan var Norr Mälarstrand :)

Trevlig resa!