måndag, maj 15, 2006

Sven-Herman Wallin från Djursholm tycker att Sverige börjar likna en bananrepublik

Sitter och bläddrar i Svenska dagbladet. På insändarsidan hittar jag ett inlägg som av någon anledning fångar mitt intresse. Det är en Sven-Herman Wallin som är ilsken på den svenska kronkursen. Som avslutning drämmer han till; ”Själv tycker jag att Sverige börjar likna bananrebublik.”

Och jag börjar fundera. Vem är denna Sven-Herman? Vad gör han, hur bor han, vilka erfarenheter bär han på? Vad är det han är ilsken över? Egentligen? Eller var det där men bananrepubliken bara en retorisk rallarsving, något han hävde ur sig, en sorts ”tack för mig” eller ”för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras”?

Vem vet? Men jag hoppas verkligen han har det bra, Sven-Herman. Njuter av våren. Lite stolt kan glädjas över att han just idag blev publicerad i morgonbladet. Kanske tar han en slurk kaffe till. Och tänker att den faktiskt är riktigt vacker, såhär om våren, vår lilla bananrepublik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»