söndag, augusti 20, 2006

Vem är jag - fyra små rätter

Joel Malmquist har skickat vidare en utmaning från ”Sveriges blivande ärkebiskop” Marta Axner och uppmanat mig att delge världen en del information, grupperad i svar om fyra. Och vem är jag att banga en utmaning?

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv
  • vårdbiträde
  • konduktör (på spårvagn) och spärrvakt (i tunnelbana)
  • nationell studiebevakare på Stockholms universitets studentkår
  • politisk sekreterare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

  • True Romance
  • Casablanca
  • Tredje mannen
  • Typ alla Bondfilmer (ja, jag vet, men jag kan inte låta bli)

Fyra städer jag har bott i:

  • Stockholm med förorter (har faktiskt aldrig bott någon annanstans)

Fyra tv-serier jag gärna ser:

  • West Wing
  • Family guy
  • Letterman/Jay Leno eller annan valfri talkshow
  • Babylon 5

Fyra ställen jag skulle vilja/tycker om att åka till:

  • New York (alltid)
  • Tokyo
  • Bollnäs
  • Beirut

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

  • sjolander.se (faktiskt inte riktigt sant i dagarna, har så mycket annat att stå i)
  • intressant.se
  • sap.se
  • bloglines.com

Fyra favoriträtter:

  • en riktigt bra cheeseburger de luxe (med gurka, såklart)
  • Sushi
  • Nymalet kaffe från min kaffemaskin (jo, det är en rätt)
  • Allt med lamm, vitlök och chevreost

Fyra ställen där jag trivs:

  • min balkong hemma i Hässelby
  • Bibliotek/bra bokhandlar (gärna av amerikansk modell så du kan sita och bläddra i böckerna)
  • Vid Ljusnans strand
  • Spankulerandes runt i sommarstockholm

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten:

Fredrik Jansson
Josefin Boman
Josefine Deiving
Amanda Broman

Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

fredrik sa...

Vart är pyttipannan med hp-sås? Vart är hamburgarna med bearne?

Johan Sjölander sa...

... för att inte tala om pastan med amerikansk hamburgerdressing (den rosa tuben), menar du? Bra fråga. Kanske är det så att jag håller på att bli gammal. Faktiskt.

fredrik sa...

Säg som det är: Du har förborgligats. Den proletära hamburgerdressingen till pastan har säkert ersatts med någon slags exklusiv pesto. Förmodligen inköpt på Östermalmshallen.

Johan Sjölander sa...

Olivolja, min vän, olivolja. Och inte vilken dussinsort som helst heller, kan jag avslöja.