lördag, mars 24, 2007

Al Gore, Thage G. Pettersson och Carin Jämtin…

… var några av de som var med på det s-forum som jag var med och höll i på Trappan i Vällingby idag. Al Gore var visserligen inte där personligen; men vi visade hans film inför ungefär 150 personer som valde att spendera en lördag med politiska samtal.

Min roll var nu rätt begränsad; jag hälsade välkommen och fungerade som värd för två av de sex olika seminarier som ordnades under förmiddagen. Jag fick därför tillfälle att lyssna ordentligt på både Thage G. Pettersson och Carin Jämtin – två oerhört upplyftande diskussioner.

Dessutom var Inger Segelström, Eric Sundström, Monica Löfström och många fler gäster på Trappan under dagen. Och flera lokal förmågor (som exempelvis ”vällingby s-förenings egen miljöprofessor ” Olle Eriksson) och naturligtvis alla seminariedeltagarna.

Ulla Anjou var den som i praktiken drog igång det hela. Hon ska ha stort tack. Precis som alla andra som hjälpte till och arbetade ideellt under och inför dagen. Det här är partiverksamhet när den är som bäst. Och hur kul som helst var det också (även om jag lämnade kamratfesten lite i förtid för att åka hem till familjen, hoppas ni hade kul alla ni som stannade kvar.)

Andra bloggar om: , , , , , , , , och annat intressant

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint att man organiserar såna möte!