måndag, mars 26, 2007

Ve och fasa, skyltanarkin breder ut sig (eller grattis Camilla)

Ni minns Camilla Krupman? Hon som ville ha en skylt med texten ”Bed and Breakfast” för att informera om att hon erbjöd, tja, just Bed and Breakfast. Och som Vägverket ville stoppa för att all skyltning måste vara på svenska? Något de drev under flera års tid.

Nu har Camilla fått rätt. Och Vägverket backar. Och jag lyssnar så noga jag kan efter fyra par hovslag vid horisonten. För utan tvekan torde detta vara början på slutet för den svenska enhetsstaten. Men hur mycket jag än anstränger mig så hör jag inget alls.

Jo. Kanske en sak. Ljudet av sunt förnuft som segrat. Och jag vet visserligen inte exakt hur det är tänkt att det ska låta. Men nog är det en smula vackert alltid.

Läs mer här

Andra bloggar om: , , , och annat intressant

Inga kommentarer: