måndag, april 09, 2007

Här vaknar man upp en morgon i april och har hamnat i fucking Narnia

Efter att ha suttit snuvig i lägenheten under hela helgen och längtansfullt tittat ut på vårsolen utanför fönstret så tänkte jag att jag äntligen skulle orka lapa lite utomhusvärme, jag också. Med morgonkaffet i högsta hugg tittar jag så ut på balkongen, och jag måste nypa mig i armen. Frenetisk försöker jag rannsaka minnet, har jag försökt gömma mig i någon garderob på sistone, finns det minsta risk att jag tagit klivet över och inom kort kommer att befinna mig indragen i kampen mellan lejon och snöhäxor och talande bävrar?

Förutom snön som har fallit över Hässelby tycks det mesta vara sig likt, dock. Inga bockfotade panflöjtsspelare så långt ögat kan se. Våren har tagit några små, små steg tillbaka bara. Och sånt händer. Alla ni som inte suttit febriga verkar ju ha haft några riktigt fina dagar hittills i helgen, och jag är inte bitter å nej då, för snö är fint, det också.

Och kaffet smakar gott. Och solen finns ju kvar därute, bakom molnen. Så vad klagar man över, egentligen (det sista skrivet med ett litet lagom krystat tilltvingat "det finns inget dåligt väder det finns bara dåliga kläder" leende på läpparna)?

Fast. Det blir tydligen varmt sen. Alltid något...

Andra bloggar om: , , , , och annat intressant

4 kommentarer:

Eklindh sa...

Jag håller med dig. Jag känner precis likadant idag. Jag är deprimerad över att snön kom tillbaka. Funderar på att hänga mig i bastun bara så jag får lite värme.

Pennskaftet sa...

Om det glädjer dig något så kan jag berätta att påsken varit solig, men väldigt kall. På Gotland var det inte ens att tänka på att sitta i solen och läsa deckare. Då hade jag förvandlats till en isglass. Skulle man vara ute fick man lov att röra på sig för att hålla värmen. Men det är ju så att solen ändå gör en gladare. :)

Anonym sa...

Men kan ju glädja dej med dom nya väljarsifrerna som kom i dag. Ser rätt bra ut. 10% mellan blocken..
Nej nu ska jag ta skotern och åka ut i det vackra vårvädret..

Ola

Anonym sa...

Detta beror säkerligen på växthuseffekten.