fredag, maj 11, 2007

Äntligen!

De senaste dagarna har jag – med undantag för några små nedslag i landstingspolitikens värld och en utflykt till Stockholms arbetarekommun– sjunkit ner allt mer i en riktigt härlig pappatillvaro. Livet går ut på att gå upp, leka, byta blöja, leka, laga mat och leka lite mer. En tripp med bärsele till Vällingby centrum har varit en omvälvande upplevelse i stil med att bestig Mount Everest, och som en del av denna förortscocooning har jag i stort sett slutat läsa tidningar, titta på TV (undantaget schalgerfestival och min nyinköpta DVD med 24 säsong fem) eller – som ni har märkt – blogga.

Men så händer sånt där som får en att vakna upp. Jag ser nämligen att SSU Stockholms gamla medlemstidning Ung Mening har skaffat sig en blogg. Och det är verkligen glada nyheter. Dels av nostalgiska skäl. Att sitta i redaktionen för Ung Mening var mitt första förtroendeuppdrag i politiken, någonsin, och jag har faktiskt en gång i tiden varit redaktör för tidningen.

Men framförallt för att smarta och kaxiga SSU:are från stan behövs på nätet. Så keep up the good work, Sanna, Anton, Somar och Anna (vem är Anna, förresten?) Det här kan bli hur bra som helst.

Andra bloggar om: , , , , , , och annat intressant

2 kommentarer:

Anonym sa...

Johan!

Härligt att läsa att Du äntligen "stängt av". Fortsätt njuta av det. Hoppas ändå att Du och Ingrid vid tillfälle har tid att titta in på en fika och lite småprat. Skicka ett sms så ordnar jag kaffe.

Ha de´!
Margareta

Johan Sjölander sa...

Trevligt. Det ska jag göra!