måndag, september 24, 2007

Mer om vad som händer med SL

Mer och mer kommer fram om spelet inom den borgerliga alliansen vad gäller SL. Jag skrev tidigare idag hur glädjande det var att moderaterna och Christer G. Wennerholm nu backat och gått med på oppositionens och mittpartiernas krav att inte försämra nattrafiken på vardagar eller införa en nattaxa. Nu läser jag i DN att det politiska priset blir att inte minst kristdemokraterna släpper sina krav på att hålla tillbaka taxehöjningarna. Krav som de framförde för bara några dagar sedan.

Men vi får se. Det är självklart så att det är de kraftfulla opinionsyttringarna inte minst på internet som fått vågskålen att tippa över när det gäller nattrafiken. Så jag skulle nog inte vilja säga att sista ordet är sagt när det gäller taxehöjningarna heller. Mer om SL:s budget för nästa år har jag skrivit här och här.

Andra bloggar om: , , , , , , och annat intressant

3 kommentarer:

d0pp13r sa...

hej johan,

vad kostar SL: satsning på RFID initialt och vad kostar det årligen? finns det redovisat i ngn budget? kan man följa upp vad utfallet blev för introduktionen av RFID?

Anonym sa...

Du får nog uppdatera din länklista. En del av länkarna finns inte kvar oc h andra har bytt adresser.

Johan Sjölander sa...

dopp13 r - jag ska kolla upp vad hela access-grejen kostar. Återkommer.

Anonym - jupp, jag vet. Det är på gång.