måndag, september 17, 2007

Och nu då..?

Under den senaste tiden har det där med att göra om bloggens utseende växt från en lockande tanke till ett trängande behov. Den murriga myssjuttiotalslooken som jag faktiskt gillade skarp i våras har under de senaste veckorna känts mer och mer kvävande. Istället har jag fått lust att göra något renare, något mer skarpt och tydligt. Bilden ovan är från Kyoto, Japan, och valet av motiv ska absolut ses som någon typ av estetiskt statement.

Men jag är inte klar alls. Så bli inte överraskad om Sjölander ser lite olika ut under dagarna framöver. Kom också gärna med synpunkter om vad du tycker och så. Allt för mina läsare, som du vet...

Andra bloggar om: , , , och annat intressant

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker din högerspalt med tidigare poster blev rörigare nu...

Johan Sjölander sa...

Ok, blev det bättre så här?

Anonym sa...

Klart bättre!!!!!!

Magnus sa...

Jag tycker du har en alldeles för stor headerbild som åtminstone på Firefox/Mac gör att din sida går att scrolla kilometervis i sidled och det är lätt att tappa bort dina klokskaper.

fredrik sa...

Som jag sa igår. Det är toppbilden som skapar obalans. Förminska eller hugg av den så att bildens högerkant är i linje med sidokolumnens högerkant.

Anonym sa...

bifall magnus och fredrik.

annars, supersnyggt!

Johan Sjölander sa...

Tack för alla kommentarer! En viss assymetri tror jag att jag vill behålla på sidan, men däremot har ni rätt i att header-bilden som det är nu är för lång (även om jag inte har problem med det på min dator, jag scrollar så sällan i sidled). Problemet är att när jag försöker klippa av den (ungefär på hälften) så gör blogger på något infernaliskt sätt att den växer i höjdled istället. Och då ser det plötsligt lite ... galet, ut.

Någon som har någon bra idé på hur jag kan gå vidare?