torsdag, november 01, 2007

Vimmel bland Sveriges mäktigaste (och några andra)

Ja, jag vet. Det har inte blivit särskilt mycket bloggat på sistone. Knappt något alls. Chocken av att börja yrkesarbeta igen tog väl helt enkelt ut sin tribut. Men hursomhelst. Ikväll var jag på mingel och seminariun då Fokus presenterade sin lista över Sveriges hundra mäktigaste personer. Och plötsligt känns det som om inspirationen är tillbaka igen.

För dels var det väldigt kul att lyssna på pr-konsulten Göran Persson. Säga vad man vill, men att karln är Sveriges kanske bästa talare går inte att ta ifrån honom. Den erfarenhet han sitter på gör också att kanske ganska enkla sanningar (ja, politiskt ledarskap handlar om att veta vad man vill men också om att ha kompetensen, positionen och organisationen att få det genomfört) framstår med en helt annan tyngd än om någon vemsomhelst skulle sagt samma sak.

Men det roligaste var ändå att se att det var så många bloggare som var där. Magnus sprang innan jag fick chansen att växla några ord; men Jonas, Peter, Katrine, Ali och Johan Ingerö fick jag chansen att prata en hel del med. Och så Luciano såklart, som faktiskt skilde sig från oss andra i det att han faktiskt står på den aktuella listan...

Och jo. Att ni var några stycken som saknade denna enkla röst i cyberrymden var faktiskt rätt trevligt det med. Så vi får se. Kanske är jag tillbaka igen efter uppehållet. Time will tell. Lite sugen känner jag mig trots allt.

Läs mer om Fokus lista i SvD eller DN

PS: Vepsä var ju där också. Såklart. Icke att förglömma. DS.

Andra bloggar om: , , , , , , , och annat intressant

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du hade kul på minglet. Det jag tyckte var det intressant med makthavare.se var 1) att de använder en wiki, 2) att de vill tjäna pengar på en "publikation" där folk utan ersättning skriver och 3) att de har tilskriver sig själva i princip alla rättigheter till inlägg gjorda av "användare".

Anonym sa...

Johan, med glimten i ögat kan man kanske säga att din pappaledighet främjade bloggandet? Jag är dock säker på att du skötte pappasysslorna bra. Och att du gör det nu också.