torsdag, maj 29, 2008

I skuggan av Ingrid (och Bengt)

För några timmar sedan gästade jag Nalin Pekgul i Tensta. Mitt jobb var att prata vårdval Stockholm istället för Filippa Reinfeldt som ju konsekvent vägrar att dyka upp. Med på mötet var också Bengt Westerberg som pratade väl mot rasismen.
Och jag hade nog räknat med att mitt framträdande skulle skuggas lite bakom Westerbergs. Men att det var en tredje person som skulle stjäla showen hade jag inte räknat med. Min dotter Ingrid som var med på mötet dansade på torget och charmade publiken till den grad att de lokala aktivisterna på plats var mer måna om att bjuda tillbaka henne än mig - och jag förstår dem fullkomligt. 
Ett riktigt bra möte blev det hursomhelst och jag kommer gärna tillbaka till Tensta. Även om jag inser att det kommer att krävas att jag tar med mig Ingrid som lockbete...

Inga kommentarer: