fredag, april 24, 2009

Vackert om socialdemokratisk folkrörelsedemokrati

Jag har inte läst motionerna så jag vet ju inte exakt vad det är Östersunds arbetarekommun har ställt sig bakom. Men visst är det en fantastisk berättelse om interndemokrati och en fungerande folkrörelse som Anders Widén bjuder på.

Det verkar helt enkelt som om integritets- och upphovsrättsfrågorna kommer att få en tung roll på höstens socialdemokratiska partikongress. Vilket ju är helt rätt, med tanke på hur omdebatterade dessa är i samhället.

Själv är jag fortfarande i det stadiet att jag har betydligt lättare att se problem än att se lösningar (vissa saker är enklare, som att FRA måste rivas upp. Andra är svårare, som hur vi ser på fildelning och upphovsrättens framtid).

Men jag ser fram mot den fortsatta socialdemokratiska diskussionen. Och jag tackar eldsjälar som Anders Widén för att de ser till att den blir så levande och initierad som möjligt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , och annat intressant

1 kommentar:

Markus Blomberg sa...

Förlåt mig om jag är elak: men vem från partistyrelsen skulle kunna svara på de här motionerna?